.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گلایه های استیلی در 90:گناهم چیست؟/ چطور به من می گویند بی غیرت؟

حمید استیلی در برنامه 90 روی آنتن رفت و توضیحاتی مفصل درباره اتفاقات تیمش داد.

به گزارش خبرآنلاین ؛ سرمربی پرسپولیس که حرف های مردم به دوربین 90 را دیده بود از سئوال نظرسنجی برنامه شروع کرد :« اولا درباره این سئوال تان باید بگویم که من برای آمدن به پرسپولیس نه بستر سازی کرده بودم و نه برنامه داشتم. حتی می توانید به آرشیو مصاحبه هایم رجوع کنید ، من خودم می گفتم بهترین گزینه برای هدایت تیم ، علی دایی است. با این وجود آن زمان یک کمیته فنی برای انتخاب مربی تشکیل شد. همه این کمیته هم از بزرگان فوتبال پرسپولیس بودند.»
استیلی ادامه داد:« من اگر دنبال مربیگری بودم ، سه سال قبل سرمربی می شدم. .زمانی که خودم قطبی را برای موفقیت تیم آوردم. اصلا خودم در امارات با او حرف زدم. آن سال ما تیم را با 5 نفر جمع کردیم و تیم خیلی خوبی ساختیم که اگرچه 6 امتیازش کم شد ، به قهرمانی رسیدیم. در استیل آذین ، در همان سال اول چهارم شدم و در سال بعد هم که به شاهین رفتم ، تیم خوبی داشتم. تیمی که خوب بازی می کرد و همه به فوتبال زیبای ما شهادت می دهند. شرایط طوری شد که تیم امید را با موافقت همه اعضا به من پیشنهاد دادند اما شرایط روحی ام برای قبول این مسئولیت بعد از فوت برادرم آماده نبود.»
استیلی این ها را در توضیح سابقه کاری اش که از سوی تعدادی از هواداران در مصاحبه با 90 ، نقد شده بود گفت و دوباره به بحث انتخاب مربی تیم برگشت:« وقتی دایی را معرفی کردند ، اولین کسی بودم که تبریک گفتم . همان لحظه گفتم مبارک آقای دایی. اما این بحث ها که می گویند اساس این انتخاب فرمالیته بوده را نمی پذیرم. اگر این طور بود چرا 4 مربی به کمیته برنامه دادند؟ مگر خود آقای دایی به وسیله آقای دهقان برنامه اش را به کمیته فنی نفرستاد؟ »
در این لحظه بود که فردوسی پور گفت:« آخه می دانید ، مردم فکر می کنند تمام آن اتفاقات ، شبیه یک شطرنج بین دایی و کاشانی بود. بابا این ها تو برنامه 90 حتی حاضر نبودند همدیگر را ببینند. نمی دانید ما برای روبرو نشدن شان ، چه مکافاتی کشیدیم آن شب.»
و بعد نوبت استیلی رسید تا توضیح بدهد:« به نظر شما اینکه این طور به قول شما با هم شطرنج بازی کنند تحلیل خیلی درستی کردید.من می پرسم ، روز اولی که کاشانی از دایی خواست تا سرمربی پرسپولیس شود مگر او سمتش سرپرست موقت نبود؟ چرا آن موقع علی دایی مشکلی نداشت؟ وقتی قبل از تعیین مربی می گوییم این ها بزرگان تیم هستند چرا بعد از انتخاب شان به آنها توهین می کنیم؟ مگر می شود که بیژن ذوالفقارنسب را خرید؟»
که با این جمله فردوسی پور از سوء برداشت گفت اینکه معنای فرمالیته از نظر درخشان ، خریدن کسی نیست و استیلی ادامه داد:« آقای درخشان همیشه الگوی اخلاقی من در پرسپولیس بودن اما شنیدن این حرف ها از ایشان عجیب است. تازه همه که دیدند این کمیته دایی را انتخاب کرد. اگر او کار را قبول می کرد که دیگر اصلا بحث من هم وسط نمی آمد. حالا می گویید زمانش کم بود ، مهم این بود که آقای دایی اگر می خواست ، همه چیز تمام بود.»
بعد دوباره فردوسی پور از بحث دعواهای دایی و کاشانی گفت و استیلی جواب داد:« من این وسط چه گناهی دارم؟»

و فردوسی پور گفت:« چون مردم فکر می کنند وسط این شطرنج قدرت ، فریب خوردند. البته من هم نمی فهمم یعنی چه که از دقیقه 40 بازی اول فصل علیه شما شعار بدهند» و بعد استیلی ادامه داد:« آن اتفاق تیم من را نابود کرد. بچه ها از لحاظ روحی خراب شدند و نمی توانستند به هم پاس ساده هم بدهند. من تیمی را با 6 ملی پوش ، 2 مصدوم و 2 یار جدید گرفتم که تنها 3 روز قبل از شروع لیگ تکمیل شد. الان 16 روز است که کنار هم هستیم و فشار بازی ها هم خیلی زیاد است. چطور باید در 16 روز یک تیم می ساختم؟ حتی کروش که از مربیان بزرگ دنیاست بعد از 5 ماه هنوز نتوانسته تیمش را بسازد و بازی با مالدیو را همه دیدیم. او هم زمان می خواهد تا چه برسد به من که 16 روز تیم در اختیارم بوده. چطور باید این شعارها را درباره من بدهند. حمید استیلی که همیشه متعصب ترین بازیکن تیم بود و سرش را جلوی توپ می گذاشت. محمد خاکپور شاهد است که از چقدر پول گذشتم و برگشتم پرسپولیس. روزی که در داربی 9 نفره شدیم چقدر دویدم تا نبازیم و بعد در رختکن غش کردم. چطور می توانند به من بگویند مربی بی غیرت؟ من به همه هواداران تیم احترام می گذارم اما قبول کنیم که فرصتی برای ساختن تیم نداشتم. ولی این جو روانی تیم مرا به هم ریخت.»


در این لحظه علی دایی هم روی خط برنامه آمد و شروع به ادای توضیحات کرد تا استیلی سکوت کند. دایی در حرفهایش از بیات و کعبی اسم بردو از استیلی گلایه کرد تا حمید استیلی بگوید:« اگر می دانستم حرف هایم باعث ناراحتی دایی می شود اصلا اسمش را نمی آوردم و به این دلیل عذر می خواهم. من فقط سیر اتفاقات را توضیح دادم تا حقایق باز شود. درباره این دو بازیکن هم به روح برادرم قسم اصلا قصدی برای استخدام شان نداشتم. اگر هم مرزبان حرفی زده ، من در جریانش نبودم. باز هم از همه بزرگانی که انتقاد می کنند تشکر می کنم و دستان شان را می فشارم» فردوسی پور در ادامه درباره قهر حاجی مایلی کهن و ماجرای مربی بدنساز پرسید که استیلی رسما گفت:« من در مورد کادر مربیان تصمیم می گیرم و انتخاب اولم آقای کماسی است.»
او درباره مازیار زارع هم گفت:« در لیست نیست چون به تعویضش اعتراض کرده بود.»


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.056 seconds.